Мета: повторити найважливіші теоретичні відомості з морфології й орфографії; удосконалити вміння й навички семикласників правильно писати слова на вивчені орфограми в іменниках і прикметниках; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, творчі вміння використовувати іменники та прикметники у монологічних та діалогічних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття відповідальності за навколишнє середовище. |
Мета: удосконалити мовленнєво-мислительні вміння учнів усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз наукового тексту, сприймати усний текст, розуміти його, стисло відтворювати зміст прочитаного. |
Мета: удосконалювати творчі вміння учнів працювати з текстом, знаходити його структурні компоненти, мовні засоби міжфразового зв’язку; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати у семикласників почуття відповідальності за збереження природи батьківської землі. |
Мета: повторити найважливіші теоретичні відомості з синтаксису і пунктуації, зокрема про розділові знаки простого і складного речення; формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти просте речення від складного, правильно визначати головні і другорядні члени речення; розвивати творчі вміння будувати різні синтаксичні конструкції і правильно розставляти в них розділові знаки; виховувати шанобливе ставлення до української мови. |
Мета: розширити відомості семикласників про рідну мову, сформувати поняття про мовну скарбницю українського народу; розвинути вміння аналізувати висловлювання, складати невеликі тексти відповідно до комунікативного завдання; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти осмисленню ролі рідної української мови у збереженні духовних надбань народу. |
Мета: ознайомити учнів з життям та творчістю поета, із давнім символом слов’янських народів-вишитим рушником, допомогти усвідомити ідейно- художні особливості твору, його значення як візитної картки України; розвивати навички самостійної роботи, виразного читання ліричного твору, його аналізування, висловлення своєї думки щодо прочитаного; виховувати любов до матері, Батьківщини; прищеплювати повагу до традицій свого народу. |
Мета: систематизувати та узагальнити вивчений учнями протягом навчального року учбовий матеріал, який стосувався знань по життєвий і творчий шлях письменників, зміст їх творів, понять з теорії літератури; розвивати культуру зв’язного мовлення, читацькі навички, збагачувати словник школярів; формувати естетичні самки, кругозір, світогляд школярів; виховувати почуття любові до книг, рідної мови, культури українців, їх звичаїв обрядів, пошану до митців слова; відповідальність за доручену справу. |
Мета: виявити рівень учнівських знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати творче та логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння застосовувати отриманні знання під час виконання запропонованих завдань; виховувати інтерес до наслідків власної праці, пунктуальність, пошану до творчої діяльності. |
Мета: продовження знайомити школярів з письменниками рідного краю, зокрема з життям і творчістю І. Сенченка, проаналізувати ідейний зміст його твору «Рубін на Солом’янці»; розвивати культуру зв’язного мовлення, читацький кругозір, уміння аналізувати художній твір, робити узагальнення, висновки, необхідний коментар; формувати естетичний смак у школярів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його письменників; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці. |
Мета: поширювати читацький кругозір шляхом ознайомлення з ідейно-художнім змістом творів позапрограмового, зокрема з повістю М. Трублаїні «Шхуна “Колумб”»; стисло опрацювати життєвий і творчий шлях письменника; розвивати творчу уяву, пам’ять, вміння виразно читати, при цьому коментуючи і наводячи необхідні аргументи; робити ґрунтовні висновки; формувати естетичний смак учнів; виховувати почуття пошани до творчості М. Трублаїні; поваги до рідної літератури, культурних надбань нашого народу. |