Поданий матеріал допоможе класному керівникові в підготовці старшокласників до сімейного життя: формування виважених поглядів на кохання, сім'ю, роз'яснення необхідності вивчати абетку сімейних стосунків ще до одруження.


Свято Купала — одне з найпоетичніших народних свят — сягає своїм корінням у глибину віків. Під різни­ми назвами його знають у багатьох європейських краї­нах. Припадає воно на середину літа, на період літ­нього сонцестояння. Свого часу християнська церква приурочила свято до дня Івана Хрестителя (24 червня), від якого воно запозичило свою нову назву («святого «Яна» у західних слов'ян, «сан-Джованні» в Італії, «сан-Хуан» в Іспанії і т. д.). Святкують Купала подекуди і на американському континенті, зокрема в Бразилії, ку­ди його занесли європейці. Проте спільними для всіх народів є дохристиянське походження свята і його го­ловні прикмети.


Давні обряди пошанування природи, звичаї - пам'яті про померлих Урок розпочинається прослуховуванням запису пісні — веснянки, що побутує на Волині.


Мета: Ознайомити учнів із національними символами України — прапорами, гербами, гімнами, народ­нопоетичними символами; сприяти формуванню національної свідомості школярів, вихованню почуття патріотизму.


Ведучий 1: 3 давніх-давен людям відомо: «дере­во життя» — це гілочка, на якій ростуть три листочки. Перший листочок — символ минулого часу, другий — сучасного, а третій — майбутнього. Зображення «дере­ва життя» зустрічається на каменях далеких часів і свідчить, що люди ще в сиву давнину знали про нероз­ривний взаємозв'язок минулого, сучасного і майбутньо­го. Як це розуміти? А так, що все навколишнє — це наслідки минулих подій. А в тому, що відбувається за­раз, народжується майбутнє.


Лунає грамзапис пісні «Родина» у виконанні народ­ного артиста України Василя Зінкевича.


Із віку у вік, із покоління в покоління складається, пишеться і переповідається історія держави, окремих її регіонів, сіл, міст. Віками складалася й передавалася від діда-прадіда до дітей-онуків історія кожного роду. Та чизнаємо її ми? Чи запам'ятали розповіді старших? Чи шануємо предків, пам'ять про них?


Мета: підсумувати набуті знання з теми, виховувати повагу до роду, родоводу, родини; працювати над за­своєнням термінів і понять; оспівувати й опоетизовувати предків.


Піднято родове дерево на­шого народу. Ми вже майже нічого не маємо. Ми вже просто безбатченки, Івани - безрідні, люди без батьків­щини... То щ о ж з нами буде?


Мета: формувати екологічну культуру, вміння швидко знаходити відповіді на завдання, застосовувати знання на практиці; виховувати повагу до суперника, витримку, наполегливість, упевненість у своїх знаннях; поглиблювати розуміння кожним учнем життєвої необхідності охороняти природу; привернути увагу до екологічних проблем та прищеплювати жвавий інтерес до екологічних знань; виховувати любов до рідної природи.


1-10 11-20 ... 391-400 401-410 411-420 421-430 431-440 ... 501-510 511-513