Поданий матеріал допоможе класному керівникові в підготовці старшокласників до сімейного життя: формування виважених поглядів на кохання, сім'ю, роз'яснення необхідності вивчати абетку сімейних стосунків ще до одруження. |
Свято Купала — одне з найпоетичніших народних свят — сягає своїм корінням у глибину віків. Під різними назвами його знають у багатьох європейських країнах. Припадає воно на середину літа, на період літнього сонцестояння. Свого часу християнська церква приурочила свято до дня Івана Хрестителя (24 червня), від якого воно запозичило свою нову назву («святого «Яна» у західних слов'ян, «сан-Джованні» в Італії, «сан-Хуан» в Іспанії і т. д.). Святкують Купала подекуди і на американському континенті, зокрема в Бразилії, куди його занесли європейці. Проте спільними для всіх народів є дохристиянське походження свята і його головні прикмети. |
Давні обряди пошанування природи, звичаї - пам'яті про померлих
Урок розпочинається прослуховуванням запису пісні — веснянки, що побутує на Волині. |
Мета: Ознайомити учнів із національними символами України — прапорами, гербами, гімнами, народнопоетичними символами; сприяти формуванню національної свідомості школярів, вихованню почуття патріотизму. |
Ведучий 1: 3 давніх-давен людям відомо: «дерево життя» — це гілочка, на якій ростуть три листочки. Перший листочок — символ минулого часу, другий — сучасного, а третій — майбутнього. Зображення «дерева життя» зустрічається на каменях далеких часів і свідчить, що люди ще в сиву давнину знали про нерозривний взаємозв'язок минулого, сучасного і майбутнього. Як це розуміти? А так, що все навколишнє — це наслідки минулих подій. А в тому, що відбувається зараз, народжується майбутнє. |
Лунає грамзапис пісні «Родина» у виконанні народного артиста України Василя Зінкевича. |
Із віку у вік, із покоління в покоління складається, пишеться і переповідається історія держави, окремих її регіонів, сіл, міст. Віками складалася й передавалася від діда-прадіда до дітей-онуків історія кожного роду. Та чизнаємо її ми? Чи запам'ятали розповіді старших? Чи шануємо предків, пам'ять про них? |
Мета: підсумувати набуті знання з теми, виховувати повагу до роду, родоводу, родини; працювати над засвоєнням термінів і понять; оспівувати й опоетизовувати предків. |
Піднято родове дерево нашого народу. Ми вже майже нічого не маємо. Ми вже просто безбатченки, Івани - безрідні, люди без батьківщини... То щ о ж з нами буде? |
Мета: формувати екологічну культуру, вміння швидко знаходити відповіді на завдання, застосовувати знання на практиці; виховувати повагу до суперника, витримку, наполегливість, упевненість у своїх знаннях; поглиблювати розуміння кожним учнем життєвої необхідності охороняти природу; привернути увагу до екологічних проблем та прищеплювати жвавий інтерес до екологічних знань; виховувати любов до рідної природи. |