Мета: ознайомити шестикласників з особливостями вживання застарілих слів і неологізмів у мовленні; формувати загальнопізнавальні вміння визначати їх роль у текстах різних стилів, доречно використовувати в монологічному та діалогічному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до історії минулого. |
Мета: ознайомити шестикласників із лексикою активного й пасивного вжитку (архаїзмами, історизмами, неологізмами); формувати загальнопізнавальні вміння аналізувати лексику за активністю вживання, розрізняти слова, що є у повсякденному вжитку, і ті, які рідко використовуються в мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до звичаїв і традицій пращурів. |
Мета: удосконалювати загальнопізнавальні вміння вправно користуватися тлумачним словником української мови і словником іншомовних слів; доречно використовувати у власному мовленні вивчені пласти лексики; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти підвищенню мовної культури шестикласників, поповнювати лексичний запас. |
Мета: поглибити знання учнів щодо слів за походженням; удосконалити вміння шестикласників визначати групи слів за значенням, правильно вживати їх у мовленні; виробляти вміння добирати українські відповідники до слів іншомовного походження; аргументовано доводити приналежність слова до певної групи; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до пращурів, які жили на території нашого краю. |
Мета: оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності шестикласників: правильно писати слова на вивчені орфограми та слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; перевірити якість оформлення роботи (охайність, акуратність, каліграфія, дотримання червоного рядка, відсутність виправлень); здійснити перевірку здатності шестикласників сприймати на слух незнайоме за змістом висловлювання і з одного прослуховування розуміти зміст художнього тексту монологічного характеру, тему й основну думку. |
Мета: формувати мовленнєво-мислительні операції розпізнавати текст, визначати його структурні особливості (зачин, основну частину, кінцівку), розвивати творчі вміння розпізнавати послідовний і паралельний види зв’язку речень у тексті, нове і відоме тощо; удосконалити мовленнєво-комунікативні вміння розуміти прочитаний мовчки текст-роздум художнього стилю; сприяти підвищенню мовної й мовленнєвої культури шестикласників. |
Мета: удосконалювати мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістовно-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму, сприймати письмовий текст, розуміти його, докладно відтворювати зміст прочитаного тексту. |
Мета: повторити, узагальнити й поглибити знання шестикласників про типи і стилі мовлення, сформувати поняття про офіційно-діловий стиль, його мовні особливості; удосконалювати творчі вміння розрізняти тексти-розповіді й тексти-роздуми, визначати стильові ознаки офіційно-ділового стилю; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти осмисленню ролі рідної мови в житті людини. |
Мета: повторити, узагальнити й поглибити знання шестикласників про структуру тексту, види зв’язку речень у тексті, тему й основну думку; удосконалювати творчі вміння працювати з текстом, визначати тему й основну думку висловлювання, знаходити мовні засоби зв’язку речень у тексті, ділити текст на абзаци; спонукати шестикласників до осмислення значення рідної мови в соціально-політичному житті народу. |
Мета: повторити, узагальнити й поглибити основні відомості про складні речення й речення з прямою мовою, сформувати цілісну систему особистих знань шестикласників з теми; удосконалювати пунктуаційні вміння щодо правильної розстановки розділових знаків у складних реченнях і реченнях з прямою мовою; розвивати творчі вміння моделювати речення з прямою мовою, реконструювати складні речення в речення з прямою мовою; спонукати шестикласників до осмислення краси рідного слова у творах українських митців. |